Rek­rytering online

Vi älskar smart annonsering och innovativa kommunikationslösningar. Med vår kunskap och med rätt verktyg ser vi till att fånga upp er nästa kollega. Genom noggrant kanalval, målgruppssegmentering och optimering riktar vi annonser till enbart relevanta kandidater. Det handlar om att skapa engagemang, att välja rätt kanal för rätt målgrupp och att nå rätt kandidat på ett kostnadseffektivt sätt. Vi skräddarsyr självklart utefter dina unika behov men kan också erbjuda tre paket som gör det lite enklare att komma igång och på förhand veta vad investeringen blir.

Vi hjälper er att hitta nästa stjärna

Vi har bred och mångårig erfarenhet av att annonsera på olika typer av sociala medier. Vi identifierar er målgrupp för respektive utlyst tjänst och hjälper er att välja rätt kanaler att synas i. Därefter skapar vi en träffsäker målgruppssegmentering baserat på exempelvis geografisk avgränsning, bransch eller utbildning. På så sätt riktar vi annonser till enbart relevanta kandidater.

För extra utmanande rekryteringar erbjuder vi framtagning av mer avancerade och specialinriktade kampanjer, som kräver större räckvidd och bearbetning i flera kanaler. Vi skapar en tilltalande annons, med möjlighet till kreativ bild och rörligt material, så väl som lockande rubrik och slagkraftig annonstext. Detta resulterar i en kostnadseffektiv och träffsäker annonsering.

5 tips för att attrahera rätt kandidater

Skriv som du pratar
Tänk på att skriva som du pratar. Föreställ dig gärna målgruppen i form av en persona. Ta reda på så mycket du kan om de du vill nå. På så sätt är det lättare att ta fram texter som mottagaren kan relatera till. Ett avskalat språk, fritt från interna begrepp och präglat av en ödmjuk attityd fungerar oftast bra. 

Varför ska man jobba hos er då?
Förutsätt att den du söker redan har ett jobb. Då ska det ganska mycket till för man ska byta. Vad kan du locka med som är unikt för just er arbetsplats? Vad värdesätter man som blivande anställd?

Har ni städat hemma?
Satsa på ett internt arbete där ni genomlyser vad de anställda tycker om att arbeta hos er. Ris och ros och full transparens. Det kommer förflytta er långt framför konkurrenterna. Om ni vet vad ni är bra på, vad ni kan bli bättre på och vad era anställda uppskattar med företaget så är mycket vunnet för ert arbetsgivarvarumärke.

Undvik anonyma bilder
Bilder bör visa människor och helst bör de vara helt autentiska. Stockbilder undviker vi gärna om möjligt alltså. Ni vill förmedla äkthet och ödmjukhet. Det uppskattar alla människor.

Och du…
…vänta med kravspecen till steg två. Först vill vi locka människor att veta mer om er som arbetsgivare. Kräsna kan vi bli lite längre fram.

Varför rekrytering på sociala medier?

Hela 90% av alla internetanvändare använder sociala medier varje vecka*, vilket gör det till en självklar plats för företag att rekrytera på. Alla söker inte aktivt efter ett nytt jobb, men allt fler är mottagliga för en ny tjänst om bara möjligheten dyker upp. På sociala medier når annonsen både aktiva så väl som passiva kandidater, vilket ökar chansen att hitta rätt person för jobbet.

Vi erbjuder annonsering i kanaler som: Linkedin, Facebook, Instagram, Google, YouTube, TikTok, Snapchat, Reddit

Vill du veta mer eller har några funderingar, kontakta Malin

Mail >>>

Tidigare case