Det centrala inom strategisk kommunikation är att det finns en genomtänkt plan i grunden. Det strategiska arbetet kan vara allt från positionering och varumärkeskommunikation till intern kommunikation i organisationer och företag.
Att arbeta med PR som verktyg är en del av det långsiktiga och strategiska arbetet med kommunikationen. Det kan göras genom att se till att företagets eller organisationens budskap når ut i icke-köpta kanaler. Det kan också innebära att få fram rätt budskap internt eller att planera för vilka sammanhang man vill synas i med sitt varumärke.
Vi gör marknadsplaner, omvärldsanalyser, målgruppsanalyser, varumärkesstrategi och strategi för positionering, kommunikationsplaner för intern och extern kommunikation, intressentmodeller och analyser, stöd vid förändringsprocesser, bransch- och konkurrentanalyser, trendanalyser m.m.
Inom PR arbetar vi med strategisk PR-rådgivning, medierådgivning för icke-köpta kanaler, framtagande av PR-kampanjer, arrangemang av pressevents, mediebevakning, medieträning och krishantering. Vi tar även fram pressmeddelanden, artiklar, nyhetsbrev, tidningar och content till sociala medier.
Oftast används PR proaktivt vid planerade tillfällen – vid aktiv mediebearbetning för att synas, vid olika event eller i kampanjer. Men ett strategiskt PR-arbete omfattar också att upprätthålla goda relationer vid kriser i media och i sociala kanaler.
Vi arbetar med alla delar, från analys och strategi till operativt utförande, i olika kanaler och sammanhang och för alla dina publika relationer. Både i med- och motgång.
Välkommen att kontakta oss. Ring +46 31-712 73 00 eller mejla kontakt@nowa.se.
Hudiksvallsgatan 6
113 30 Stockholm
+46 20 564 564
kontakt@nowa.se
Södra Hamngatan 35
411 14 Göteborg
+46 31-712 73 00
kontakt@nowa.se
Köpenhamnsvägen 6D
217 43 Malmö
+46 20 564 564
kontakt@nowa.se
Holtegaten 26
0355 Oslo
+47 92 29 12 88
kontakt@nowa.se
Södra Hamngatan 35
411 14 Göteborg
ekonomi@nowa.se
Nowa Kommunikation is a part of Thinc Collective, a group of entrepreneur-driven companies within the marketing and commtech industry. By using the power of the collective and the skills of the specialists we challenge the limits of what is known as communication and what it can do for our clients, our employees and to contribute to a better world for all. Read more >>